Z chátrající stavby vytvořili wellness ráj. Augustiniánský dům slaví 15 let
29. 3. 2025 -
Tehdy ještě neměli vlastní děti, ani letité zkušenosti z byznysu, ale měli jeden velký sen: vybudovat unikátní místo sloužící k očistě těla i duše a zároveň je gurmánským rájem. Dnes si tato dvojice – generální ředitel Petr Borák a obchodní a marketingový ředitel Roman Taťák – může říct, že jejich sen opravdu existuje. Jmenuje se Augustiniánský dům v Luhačovicích a patří mezi špičku českých wellness hotelů.
Po prvních letech porodních bolestí, prvotních krůčků a nabírání zkušeností získal Augustiniánský dům v Luhačovicích pomyslnou občanku – slaví totiž patnáct let.
Za dobu své existence se stal v kategorii wellness hotelů symbolem kvalitního ubytování o čemž svědčí téměř 100 000 ubytovaných hostů i také řada ocenění, které podnik, sloužící v minulém století pro ubytování kněžích a katolických rodin, získal od roku 2010, tedy doby svého znovuotevření jako wellness hotel.
Od velkoobchodu k luxusnímu wellness hotelu
„S myšlenkou na vybudování hotelu přišel před lety můj otec. Toužil vytvořit něco trvalého, něco, co tady zůstane pro další generace,“ zmiňuje prvotní nápad Petr Borák s tím, že v tu dobu vlastnili velkoobchodní firmu s ovocem a zeleninou.
„Tátovým snem bylo vytvořit něco hmatatelného, kde by si mohl na stáří dát kávu a vidět, jak lidé přicházejí a užívají si čas strávený v krásném prostředí,“ vysvětluje. Když dnes prý jeho otec do hotelu přijede, vyzařuje z něho hrdost.
„Táta je velký motivátor. Stále a ve všem vidí příležitosti ke zlepšování se. Ale faktem je, že bez jeho vize by hotel nikdy nevznikl,“ přiznává Petr Borák a zároveň vzpomíná na dobu, kdy vybírali pro hotel to pravé místo.
Augustiniánský dům – wellness s historií
„Vhodnou lokalitu jsme hledali léta, ale Augustiniánský dům byl od samotného začátku na prvním místě. Táhlo nás to sem tak nějak přirozeně,“ svěřuje se.
Stavba byla podle něj v dezolátním stavu, ale měla neuvěřitelnou energii. „Dům s historií, který kdysi sloužil k duchovní i fyzické regeneraci, byl pro náš koncept naprosto ideální,“ podotýká Petr Borák.
Ocenění potvrzují kvalitu hotelu
Augustiniánský dům má dnes na kontě řadu prestižních cen, ať už hoteliérských, nebo gastronomických.
„Jsme zařazeni do síně slávy Tripadvisoru jako pětinásobný vítěz v řadě za sebou, a to v letech 2015 až 2019, v gastroprůvodcích nás potěšili dva Zlatí lvi a dvě kuchařské čepice Gault & Millau získané vloni. Jsme držitelem ceny Hoteliér roku od AHRČR 2017, máme Medaili za zásluhy za propagaci Zlínského kraje v oblasti cestovního ruchu,“ vypočítává Roman Taťák.
Výběr z ocenění hotelu:
- Síň slávy Tripadvisor (2015–2019)
- Zlatí lvi a kuchařské čepice Gault & Millau
- Hoteliér roku od AHRČR 2017
- Medaile za zásluhy za propagaci Zlínského kraje
Spokojení hosté jako nejvyšší odměna
Největším oceněním, kterého se jim dostává, jsou spokojení hosté.
„Každý návštěvník, který se k nám vrátí, je důkazem, že naše práce dává smysl,“ myslí si Roman Taťák a ukazuje přitom na vzkazy hostů.
Má mezi nimi jeden zvláště oblíbený: „Život od teď dělím na dvě etapy – před a po pobytu v Augustiniánském domě! Mnohé díky všem spolupracovníkům hotelu.“ A právě personál je podle obou manažerů naprostou alfou a omegou jejich úspěchu.
Po patnácti letech budování relaxačního ráje není pro šéfa hotelu jednoduché v jeho prostorách odpočívat.
„Ale když mám volno, zajdu si do Zahrady 6 smyslů, kde se jakoby zastaví čas. Nebo jen tak posedím v jurtě a nechám své myšlenky volně plynout,“ svěřuje se Petr Borák s tím, že když mu to čas dovolí, rád v jejich restauraci i poobědvá.
„Sice miluji lehká středomořská jídla, ale když mám opravdu hlad, tak neodolám naší tradiční svíčkové v moderním pojetí,“ pochvaluje si.
Od práce se oba pánové úplně neoprostí ani na dovolené v zahraničí.
„Je to tak trochu profesní deformace. Já velmi rád jezdím do Rakouska, nebo na sever Itálie, konkrétně do Alto Adige. Ale jen co se ubytuji, tak podvědomě sleduji každý detail, inspiruji se a přemýšlím, co by šlo u nás v Luhačovicích ještě vylepšit,“ neskrývá Roman Taťák.
AuGUSTO – značka kvality a luxusu
Nyní ho také hodně zaměstnává prosazení konceptu AuGUSTO.
„Značka AuGUSTO je spojována hlavně s hotelovým e-shopem, který nabízející zážitkové vouchery s několika vybranými produkty, jako jsou svíčky, difuzéry, pralinky,“ poodkrývá Roman Taťák s tím, že AuGUSTO je vlastně symbolická slovní hříčka.
„Významově se dá přeložit jako zlatá chuť. Jsme přesvědčeni o tom, že tato značka má velký potenciál, protože je spojována s kvalitou, designem a hodnotami, které se snažíme patnáct let nabízet a komunikovat našim fanouškům,“ vysvětluje Roman Taťák.
Relaxace, která léčí tělo i duši
V plánu má ještě rozšíření o nový beauty segment, který se zaměří na exkluzivní kosmetické procedury a zdravý životní styl. Smyslem je nabídnout hostům ještě komplexnější péči.
Velké plány se týkají také novinek v samotném hotelu.
„Rozšiřujeme areál koupací laguny s vodopádem, nově se zaměřujeme na nabídku procedur v Chrámu masáží a rituálů, připravujeme nový koncept wellness spojený s hudbou a terapiemi,“ prozrazuje Petr Borák a dodává, že uvažují o venkovní sauně přímo u laguny a přilehlém pavilonu s relaxační zónou.
„Chceme prostě, aby Augustiniánský dům nebyl jen wellness hotelem, ale místem, které skutečně léčí duši,“ uzavřel Petr Borák s tím, že koncept AuGUSTO mají v plánu rozšířit i za hranice Luhačovic.